27mhz.se

Aktuellt datum och tid: tor 29 jun 2017, 14:16

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 26 feb 2017, 20:11 
Kommit igång

Hej

Jag har av en slump kommit över en radio enligt rubriken som jag vill sälja.
Jag har fått god hjälp av DH här på forumet som har tipsat mig om vad som kan vara fel och vad jag ska testa.
Så vitt jag kan förstå så funkar den som den ska. Bägge antennerna sprakar vid stimulans och väljaren fungerar. Alla lampor, även mätarna, verkar fungera och lyser med ett avspänt väldigt hemtrevligt sken. Jag känner inte att någonting lyser ovanligt starkt som DH sade att jag skulle vara uppmärksam på. Den verkar reagera på många reglage t ex ton och gainkontroller. Man hör att brusnivån ändras på ett sätt som känns normalt.
Ett annat problem var tydligen att den kunde vara trimmad på något sätt. Så vitt jag kan se ser inte skruvarna ut som om de har tampats med men det kan jag naturligtvis inte svära på. Alla skruvar verkar också finnas på plats. Dock finns inga handtag :(

Jag har inte provat och mätt slutsteget. I övrigt så är apparaten i väldigt gott skick. Inga fula repor o dyl. Det enda är att det mjuka materialet under en av fötterna är borta.

Jag har fått ett preliminärt bud på maskinen men då måste jag skicka den och det känns både lite riskabelt och lite dyrt (den är TUNG) så upphämtning prioriteras. Radion finns i Emmaboda, Småland, Sverige för påseende och eventuell testning, om någon har en mic. Själv har jag många mikrofoner men ingen som passar här tror jag... :D

Ja, det var väl allt som jag kan svara på tror jag. Säljes till HB men upphämtning prioriteras. Själv är jag ju mer av en musikerkille så om någon sitter med något kul byte (studiomikrofon, effekter, synth) så dra ett mess till mig. Det var ju så jag fick fatt på radion. Såg en annons om musikutrustning till salu, superbilligt och bara en mil bort. När jag kom hem insåg jag att den coola hifi-stärkaren från 70-talet som skräpade bland mixerbord, förstärkare och ekon inte var någon hifi-stärkare alls... Så kan det gå :)

Bilagor:
Kraco.JPG
Kraco.JPG [ 572.74 KiB | Visad 768 gånger ]

InläggPostat: sön 26 feb 2017, 21:04 
Radioaktiv
Användarvisningsbild

Det var väl någon person som trodde det var en stereo och sålde väl den utan egentlig vetskap om vad det var..

Överraskningarnas tid är ännu inte förbi!

/flipper.

InläggPostat: sön 26 feb 2017, 22:13 
Kommit igång

Det var en hel hög grejer säljaren inte visste vad det var. Ett leslie t ex... :D

InläggPostat: mån 27 feb 2017, 07:20 
Hörs dygnet runt

mina efterlevande kommer nog inte att ha koll på allt jag kommer att lämna eftermig heller!
Men jag gör mitt bästa för att hålla barnen underättade :lol:

InläggPostat: mån 27 feb 2017, 11:44 
Kommit igång

–"Min största mardröm är att jag dör och min sambo säljer gitarrerna för det jag sade att de kostade" läste jag någonstans...

InläggPostat: tis 28 feb 2017, 07:19 
Hörs dygnet runt

Man ska hålla sig till sanningen! Men ibland så skulle man kunna bli av med huvet på kuppen, så ibland kan det va godkännt med en vit. Jag tror att vi alla vet vad jag pratar om :kaffe:

InläggPostat: tor 11 maj 2017, 16:11 
Kommit igång

skogge (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
Hej

Jag har av en slump kommit över en radio enligt rubriken som jag vill sälja.
Jag har fått god hjälp av DH här på forumet som har tipsat mig om vad som kan vara fel och vad jag ska testa.
Så vitt jag kan förstå så funkar den som den ska. Bägge antennerna sprakar vid stimulans och väljaren fungerar. Alla lampor, även mätarna, verkar fungera och lyser med ett avspänt väldigt hemtrevligt sken. Jag känner inte att någonting lyser ovanligt starkt som DH sade att jag skulle vara uppmärksam på. Den verkar reagera på många reglage t ex ton och gainkontroller. Man hör att brusnivån ändras på ett sätt som känns normalt.
Ett annat problem var tydligen att den kunde vara trimmad på något sätt. Så vitt jag kan se ser inte skruvarna ut som om de har tampats med men det kan jag naturligtvis inte svära på. Alla skruvar verkar också finnas på plats. Dock finns inga handtag :(

Jag har inte provat och mätt slutsteget. I övrigt så är apparaten i väldigt gott skick. Inga fula repor o dyl. Det enda är att det mjuka materialet under en av fötterna är borta.

Jag har fått ett preliminärt bud på maskinen men då måste jag skicka den och det känns både lite riskabelt och lite dyrt (den är TUNG) så upphämtning prioriteras. Radion finns i Emmaboda, Småland, Sverige för påseende och eventuell testning, om någon har en mic. Själv har jag många mikrofoner men ingen som passar här tror jag... :D

Ja, det var väl allt som jag kan svara på tror jag. Säljes till HB men upphämtning prioriteras. Själv är jag ju mer av en musikerkille så om någon sitter med något kul byte (studiomikrofon, effekter, synth) så dra ett mess till mig. Det var ju så jag fick fatt på radion. Såg en annons om musikutrustning till salu, superbilligt och bara en mil bort. När jag kom hem insåg jag att den coola hifi-stärkaren från 70-talet som skräpade bland mixerbord, förstärkare och ekon inte var någon hifi-stärkare alls... Så kan det gå :)

Hur gick det med Kracon? Blev den såld?
Hur mycket begär du?

InläggPostat: tor 25 maj 2017, 10:16 
Kommit igång

Hej igen. Det har varit mycket annat i livet så det här med radion har fått stå åt sidan lite. Men jag ska försöka avsluta det hela nu. Har ju fått ett bud på 750 spänn och inga roliga bytesförslag har trillat in så det ligger ju där :).
Och om ingen annan, helst inom hämtningsavstånd, är intresserad så får det väl vara så... :)

Mvh / jonas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]